قوانین کنسلی هتل های داخلی

1 - مسافرین محترمی که به هر دلیل از انجام سفر منصرف می گردند باید در اسرع وقت کنسلی رزرو خود را به اپراتور پشتیبان رزرو خود اطلاع دهند .
2 - مسئولیت نداشتن مدارک کامل هویت و زوجیت(در اکثر هتل ها تنها عقد نامه دائمی مورد پذیرش واقع می شود) که قانونا موجب عدم پذیرش میهمان درهتل می شود به عهده میهمان بوده و عموما هتل ها در این موارد یک شب کنسلی را دریافت می کنند .
3 - اعیاد، شهادت ائمه اطهار و ... ایام پیک ، . رزروهای نوروزی و رزروهای ایام پیک (تابستان، تعطیلات می باشد.) به هیچ عنوان کنسل نمی شود و هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نمی شود .
4 - رزرو های مربوط به هتل های کیش و قشم که اغلب گارانتی و تور می باشند و هتل هایی که در قالب خدمات تور ارائه می گردد به هیچ عنوان کنسل نمی شود .
5 - متاسفانه به دلیل اینکه قانون واحدی جهت مبلغ و میزان کنسلی هتل ها وجود ندارد و این قوانین بین شهر ها و هتل ها در ایام مختلف، متفاوت می باشد، تعیین مبلغ کنسلی به عهده هتل بوده و مرکز نقشی در تعیین میزان کنسلی ندارد .
6 - مبلغی که باید به مسافر عودت داده شود به دلیل دریافت صورت حساب از هتل و انجام مراحل حسابداری ،بین 10 تا 15 روز از تاریخ اعلام کنسلی مسافر به حساب ایشان واریز می گردد